Co warto wiedzieć o pestkach słonecznika?

Pestki słonecznika ze strony www.bee.pl od dawna znane są ze swojego korzystnego wpływu na nasze zdrowie. Łuskane nasiona słonecznika są bogate w wiele witamin, które poprawiają funkcjonowanie narządów wewnętrznych, zwiększają odporność organizmu oraz poprawiają ogólną kondycję umysłu i ciała. Bardzo cenna jest również zawartość białka słonecznikowego i nienasyconych kwasów tłuszczowych. Ziarna słonecznika to pyszny i naturalny suplement do sałatek, wetów, ciasteczek, pieczywa, płatków śniadaniowych i owsianki, idealny do spożywania w domu jako przekąska dodająca energii między posiłkami.

Składniki i wartości odżywcze

Ten niepozorny, mały słonecznik jest w rzeczywistości nieocenioną skarbnicą nienasyconych kwasów tłuszczowych, aminokwasów i witamin. Jest doskonałym źródłem dobrze przyswajalnych witamin E, B, A i D. Regularnie spożywając łuskane ziarna słonecznika, dostarczamy naszemu organizmowi bogatą dawkę cennych przeciwutleniaczy, które wspomagają czystość oczu i skóry.

Pestki słonecznika. Właściwości

Wszystkie dobroczynne mikroelementy zawarte w słoneczniku:

  • poprawiają ogólną sprawność organizmu;
  • wzmacniają odporność;
  • regulują poziom cholesterolu;
  • zwiększają ruchliwość plemników;
  • zmniejszają aktywność wolnych rodników.

Wzbogacenie codziennego menu o pestki słonecznika może poprawić elastyczność skóry, usprawnić proces regeneracji komórek i zmniejszyć ryzyko zachorowania na różnego rodzaju infekcje.

Doskonałe źródło wapnia

Ziarna słonecznika zawierają wapń, który przyczynia się do prawidłowego rozwoju kości i zębów. Zawierają potas, który pomaga w utrzymaniu równowagi wodno-elektrolitowej, co czyni je dobrym wyborem dla osób cierpiących na anemię. Zawierają również błonnik pokarmowy, więc jedzenie ziaren słonecznika może pomóc w przyspieszeniu metabolizmu.

Jakie jeszcze mikroelementy zawierają pestki słonecznika?


Ziarna słonecznika zawierają również duże ilości selenu, miedzi i manganu. Ziarna słonecznika można obecnie kupić w postaci surowej, prażonej, solonej lub karmelizowanej. Prażenie ziaren wzmacnia ich smak, a także sprawia, że proces ten jest beztłuszczowy. Przetwarzanie ich gorącym powietrzem nadaje im oryginalny smak i chrupiącą teksturę, jednocześnie zmniejszając ich kaloryczność. Olej z nasion słonecznika zawiera kwas linolowy, sterole i alfa-tokoferol, które mają pozytywny wpływ na układ oddechowy i poprawiają funkcjonowanie płuc. Pestki słonecznika mają również właściwości przeciwzapalne i korzystnie wpływają na serce i układ pokarmowy.